IJsselstein

06 - 42 72 00 32

sandra@pur-san.nl

Artikelen

Stap voor stap naar een (nieuw) merk - deel 1 Missie, Visie, Strategie

Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van de leverancier. Kortom: alle reden om je keuzes voor een merk weloverwogen te maken.

In de komende periode volgen we een Sasja: een schoonheidsspecialiste op zoek naar een nieuw merk. Sasja heeft een praktijk aan huis en werkt al jaren met één en hetzelfde merk. Haar klanten zijn tevreden met het merk en het past goed bij haar bedrijfsvoering. Echter, de laatste jaren is het merk niet meer vernieuwd, introducties zijn na enkele jaren niet langer verkrijgbaar en de leveringen laten te wensen over. Sasja kan haar klanten niet meer de professionele dienstverlening bieden die zij belangrijk vindt en heeft daarom besloten op zoek te gaan naar een ander merk.

Lees meer...

Stap voor stap naar een (nieuw) merk - deel 2 Marktonderzoek

Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van de leverancier. Kortom: alle reden om je keuzes voor een merk weloverwogen te maken.

In de vorige column zijn we gestart met het volgen van Sasja: een schoonheidsspecialiste op zoek naar een nieuw merk. Sasja heeft een praktijk aan huis en werkt al jaren met één en hetzelfde merk. Omdat het merk niet langer past bij het bedrijf wordt uitgekeken naar een vervangend merk. Sasja heeft haar missie, visie, strategie en Kritische Succes Factoren erbij gepakt. Deze zogeheten ‘interne analyse’ heeft een concreet wensenlijstje opgeleverd. Voordat onze schoonheidsspecialiste toegeeft aan haar impuls om met dit lijstje direct te gaan snuffelen op de aankomende beurzen is het belangrijk dat ze nog een externe check doet: in hoeverre is er markt voor een product zoals zij dit nu zoekt?

Lees meer...

Stap voor stap naar een (nieuw) merk - deel 3 Financiƫn

Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van de leverancier. Kortom: alle reden om je keuzes voor een merk weloverwogen te maken.

We volgen Sasja: een schoonheidsspecialiste met een praktijk aan huis. Sasja werkt al jaren met één en hetzelfde merk, maar is nu op zoek naar een nieuw merk dat het oude vervangt. In de vorige columns hebben we Sasja gevolgd tijdens een interne en externe analyse. Dat heeft haar een concreet wensenlijstje opgeleverd waar het merk aan moet voldoen.

Lees meer...

Stap voor stap naar een (nieuw) merk - deel 4 Positionering

Of je nu start met een beautybedrijf of al een aantal jaar gevestigd bent: keuzes voor het merk waar je mee gaat werken moeten gemaakt worden. Het merk vormt een essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering: het representeert jouw visie en je bent (deels) afhankelijk van de service van de leverancier. Kortom: alle reden om je keuzes voor een merk weloverwogen te maken.

We volgen Sasja: een schoonheidsspecialiste met een praktijk aan huis. Sasja werkt al jaren met één en hetzelfde merk, maar is nu op zoek naar een nieuw merk dat het oude vervangt. In de vorige columns hebben we Sasja gevolgd tijdens een interne, externe analyse én financiële analyse. Dat heeft haar een concreet wensenlijstje opgeleverd waar het merk aan moet voldoen én inzicht gegeven in de hoogte en de terugverdientijd van de investering.

 

Lees meer...